אז אם אתם לא מכירים אותה עדיין… כנראה שנשארתם מאחור.
אז מה זה בעצם טיקטוק ולמה אתם צריכים להכיר את זה?
לפי ויקיפדיה טיקטוק הוא “יישומון שיתוף וידאו ורשת חברתית מקוונת שמשמשת ליצירת קטעי וידאו קצרים מסוגים שונים באורך 3 שניות עד 10 דקות, יש לו יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם המתקשרים כרשת חברתית לכל דבר, כולל כפתור לייק, אפשרות להגיב על קטעי ווידאו, לשתף אותו עם משתמשים אחרים, להוסיף משתמשים לרשימת המעקב, להשתמש בקבצי הקול המשותפים ועוד.”
אז למה כל כך קשה לנו איתה?
בזמן שבני דור ה-Z שנולדו כשהסמארטפונים מחוברים אליהם בחבל הטבור, אנחנו בני דור ה-Y ואפילו דור ה-X, עדיין מתקשים ומנסים למצוא את הזווית שהכי מחמיאה לנו כשאנחנו רוצים להצטלם לאינסטגרם. למה זה קורה? הריי לפניכם בריף קצר על המונחים שקבע מרק פרנסקי בתחילת שנות ה-2000:
יליד דיגיטלי- אלו שנולדו למציאות דיגיטלית מפותחת (יש עדיין ויכוח מתמשך על טווח השנים), הם בעלי יכולת טכנולוגית מפותחת ויש להם מיומנויות גבוהות בתפעול הטכנולוגיה והרשתות הדיגיטליות.
מהגרים דיגיטליים- אלו שלא נולדו אל תוך הטכנולוגיה אבל אימצו אותה, או לפחות ניסו (“וואנביז”). ההבדלים בינהם מתבטאים בעיקר בקצב הלמידה ובזמן בו הם מקדישים לדיגיטל במהלך היום שלהם.
אז בזמן שאנחנו ממשיכים לקדם בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם ועוד אפליקציות “מסורתיות”, אפליקציית הטיקטוק סוחפת אחריה את בני הנוער, לנו המבוגרים יותר נשארו שתי ברירות- להכחיש, או להצטרף. זה לא תמיד פשוט וקל, אלו שיש להם כישורי צילום ועריכה טובים יסתדרו טוב יותר עם האפליקציה, במיוחד אלו שמרגישים בנוח מול המצלמה, יפרחו.
בעידן של היום, כמעט כולם סובלים מרמה מסוימת של הפרעות קשב וריכוז (גם אם לא עברו אבחון דידקטי), מאבדים סבלנות לשבת ולקרוא פוסטים ארוכים בפייסבוק או משתעממים מהתמונות הסטטיות באינסטגרם. טיקטוק מציעה העברת מסרים באופן קצר וברור באמצעות סרטונים קצרים וממוקדים, לעיתים אפילו ללא מילים. הסרטונים יכולים להיות מבדרים, או להעביר נושאים חשובים ועמוקים. המעבר בין סרטון לסרטון מתבצע באופן הקל והמוכר תוך כדי גלילה למטה, ומאד קל לתפעל את האפליקציה. אפשר להישאב אליה בקלות ולמצוא את עצמך צופה בסרטונים במשך שעות ארוכות מבלי לשים לב.
בנוסף טיקטוק מציעה אפשרות של קידום ממומן, וגם אופציה של קידום אורגני– שהיא המומלצת מביניהן. דבר אחד שחשוב לדעת הוא שברגע שתתחילו לשלם על תכנים, טיקטוק תעדיף שתמשיכו לשלם וכנראה תוריד לכם את אחוזי הצפיות לסרטונים הבאים, קשה מאוד לברוח משם, לכן עדיף להתמקד בקידום אורגני- לעבוד קשה על תכנים טובים ואיכותיים שיגרפו הרבה צפיות, ויניעו לפעולה (לייק, תגובה, שיתוף, שמירה, ועוד).
כמו שהבנתם, כולם כבר שם, אז אם עדיין האסוציאציה הראשונה שעולה לכם מצמד המילים “טיקטוק” היא שעון… כדאי שתעשו בדק בית.
להמשך קריאה על קידום אורגני בטיקטוק>
מעוניינים לייצר קמפיינים מניעים לפעולה איכותיים וממירים?
צרו איתנו קשר כאן ונשמח להיפגש לשיחת ייעוץ