BLOG

AI

אנשי פרסום, חשבתם פעם איך ה-AI ישפיע על עולמכם?

כיצד ChatGPT עשוי להשפיע על עתיד עולם הפרסום?

אם טרם שמעתם על ChatGPT זה הזמן שתחזרו בחזרה לכדור הארץ ותקראו את המאמר הבא. 

ה- ChatGPT הוא למעשה אחד החידושים הטכנולוגיים שנכנסו לא מזמן לחיינו והוא ממש לא “עוד סתם חידוש” הוא החידוש, ב-“ה” הידיעה.

ChatGPT עשוי להשפיע עלינו במובנים רבים, למשל: תחילה בדרך בה אנו מחפשים בגוגל, לומדים, חלקכם אפילו עלולים לחזור לחפש משרות במדור דרושים בזכותו (או בגללו). 

הדעות לגביו די חלוקות, יש האומרים שהוא עלול להיות הרסני ויש האומרים שהוא חידוש מבורך. באיזו אסכולה אתם? 

המשיכו לקרוא, אולי בסוף המאמר תגבשו לעצמכם דעה בנושא.

בואו נתחיל מההתחלה ונסביר: מה זה בעצם ChatGPT?
מדובר בצ’אטבוט המזכיר את אלו שאנו כבר מכירים מאתרים ומדפי פייסבוק שונים הקופצים לנו ברגע שאנו נכנסים לדף, רק מה שמייחד את ה- ChatGPT, שהוא מבוסס על בינה מלאכותית ו”יודע” לענות לנו על שאלות יותר מורכבות מאשר: “כמה זה עולה” ו- “מה שעות הפתיחה של העסק”. 

ChatGPT יודע לענות על שאלות וניסוחים מורכבים, אפילו בשפות שונות ואם לא אהבנו את התשובה שסופקה לנו, הוא ישנה את תשובתו לנוסח יותר מדוייק. 

מהיכן ה-ChatGPT מקבל את המידע?
נכון לרגע זה ה- ChatGPT לא מחובר לאינטרנט אלא משתמש במידע שהוזן אליו מבעוד מועד ע”י יוצריו. לכן יהיה בלתי אפשרי לקבל ממנו מידע עדכני ואקטואלי, מה שבעצם נותן מעט תקווה לעתיד כותבי התוכן והקופירייטרים שעושים שימוש ב- RTM המבוסס על מקרים אקטואליים וויראליים ברשתות החברתיות.

כיצד- ChatGPT עוזר למפרסמים?

הצ’אט יודע לענות ללקוחות בזמן אמת בניסוחים שונים של תשובות על שאלות המנוסחות באופן שונה ולא רק על פי תבנית מסוימת, כמו מה שאנו מכירים כיום בבוטים הרגילים.
ChatGPT יודע לשאוב מידע בזמן אמת מהאתר שלכם ולעדכן את הגולש ששאלה שאלה באותו הזמן.

כשג’ון שואל את הצ’אט מה הם האתגרים שעומדים מול המפרסמים בפייסבוק זה מה שהוא ענה:

נסביר בקצרה: הוא ידע להצביע על הצורך ביצירת תוכן חדש על מנת למנוע עייפות מודעות, להתמודד מול תוסף שחוסם מודעות בפייסבוק, להמנע מייצירת מודעות שיחשבו כמודעות הונאה, אופציות פילוח מוגבלות במערכת הפרסום והתמודדות עם התחרות הגבוהה שקיימת ברשתות החברתיות ככל השהזמן עובר.

האם ישנן סכנות בשימוש ב-CHATGPT?

כמו בכל דבר גם כאן, עלולות להיות סכנות אם הכלי מגיע לידיים לא נכונות או עוינות, נכון לעכשיו הטכנולוגיה לא משתפת פעולה עם קללות, אז זו יכולה להיות הקלה מסוימת. לעומת זאת, סטודנטים עשויים לעשות שימוש בו לטובת כתיבת עבודות ובכך להימנע מלמידה עצמאית, כן זו בהחלט עשויה להיות בעיה וכנראה שיצטרכו לפתח מנגנוני פיקוח שידעו לזהות ניסוחים שהופקו על ידי הצ’אט, אך אנו רק בחיתולי הטכנולוגיה וכנראה שאם אתם סטודנטים עדיף שתפתחו ספר או לכל הפחות ויקיפדיה או מאמרי רשת לכתיבת הסמינר שלכם.
באשר לכותבי תוכן וקופירייטרים החוששים לאבד את פרנסתם, נכון יש לו יכולות כתיבה וחשיבה נפלאות אך
זו רק ההתחלה של הטכנולוגיה זו ונוסף על כך, זו דרך נפלאה לגרום לכולנו להתפתח ולהגביר את היתרונות שלנו על פני הצ’אטבוטים השונים.

כשאנחנו הצגנו ל- ChatGPT את השאלה הבאה: האם קופירייטרים צריכים לחשוש מה- ChatGPT?

הוא ענה לנו שאין ממה לחשוש, ה- ChatGPT, הוא כלי מדעי שנועד לסייע בכתיבת תכנים על פי מכניקה והוא לא מתוכנן לפגוע באף אחד, אך יחד עם זאת הוא נכתב בידי בני אנוש והוא עלול להכיל מידע שגוי, יש להצליב את המידע שניתן לכם עם מקורות נוספים.
אז בסופו של דבר הוא גם מסיר אחריות וגם מתנשא עלינו בני האדם, אך רואים שזו טכנולוגיה שעדיין בחיתוליה.

לסיכום:

אמנם מדובר בחידוש מבורך עם יכולות מרשימות, אך הוא עדיין בחיתוליו.
ככל הנראה שבעתיד ה- AI יהפוך את עבודתכם לקלה יותר ואף במקרים מסוימים, יוכל להחליף אתכם במקום העבודה. מצד שני, אפשר לחשוב על אופציות עבודה אחרות שטכנולוגיה זאת תיצור, כאלו שכיום לא עולים לנו אפילו במחשבה.
האם טכנולוגיה זו תבוא עלינו לטובה או לרעה, אנחנו נאלץ להמתין עוד כמה שנים ולראות.

המאמר שלנו מתבסס על מאמרו של ג’ון לומר.

מעוניינים לייצר קמפיינים מניעים לפעולה איכותיים וממירים?
צרו איתנו קשר כאן ונשמח להיפגש לשיחת ייעוץ

עוד בבלוג

Scroll to Top